Monday, November 5, 2007

THE SECRETS (part 3)

Salam kasih sayang,

Akhir sekali,

LANGKAH 3:-
- Persediaan untuk menerima.
Setelah kita menyenaraikan apa yang kita inginkan dengan tepat dan jelas, kita perlu meminta atau 'menjemput keinginan' datang kepada kita mengikut 'hukum alam'. Akhir sekali kita perlu 'menyediakan saluran' bagaimana 'keinginan' akan datang kepada kita.
Sebagai contoh kita inginkan wang yang banyak, tuliskan jumlah yang tepat, berapa, 1 juta?...
Tulis dan letakkan(bawa) agar kita boleh melihatnya setiap hari, seberapa kerap. Wujudkan rasa syukur dan gembira setiapkali 'berdoa', kuatkan lagi dengan membayangkan kita telah memiliki dan menggunakan wang tersebut. Kawal mental agar sentiasa tenang, gembira dan positif, jangan berfikir cara 'negatif', jika berlaku masalah yang merunsingkan yang mesti diselesaikan, lupakan sebentar, fikir apa sahaja yang boleh menggembirakan kemudian dengan perasaan gembira kita fikirkan cara menyelesaikan masalah tadi. Ulang proses serupa untuk apa juga masalah. Ringkasnya kita mesti sentiasa tenang, positif dan gembira jadikan ia 'PELAZIMAN'.

Langkah akhir iaitu yang ke 3, buat seberapa banyak sebab atau cara bagaimana 'WANG' boleh datang kepada kita hingga nilai '1 juta'(perlu diingat, wang datang dari Allah bukan dari 'makhluk'). Pastikan juga hanya 'wang halal' yang akan datang kepada kita.

Inilah proses yang berlaku kepada semua orang yang telah menjadi jutawan, samaada ia sedar(sengaja) atau tidak. Sebagaimana fakta kajian yang menunjukkan bahawa hanya 3% sahaja orang yang dapat mengikut formula tersebut. Kenapa? Sebenarnya itulah bukti kebenaran 'hukum alam' yang kita bincang(bagaimana pelaziman tanggapan pemikiran anda terhadap sesuatu, itulah yang akan berlaku pada diri anda di masa depan.

Mungkin Tip Irfan Khairi dapat membantu, begitu juga dengan magnet rezeki .

Mungkin saya dapat membantu bagaimana meningkatkan PERATUS tersebut. Tunggu topik akan datang bagaimana kita dapat bersatu mengamalkan PELAZIMAN yang pasti merubah hidup kita.

Semoga diberkati. Amin....

No comments: