Wednesday, October 3, 2007

KONGSI PENGALAMAN (part 6)

Salam kasih sayang,

Maafkan saya, ambil masa empat hari untuk update post(kongsi pengalaman). Syukurlah dalam kesibukan masih diberi kesempatan untuk saya menyambung kisah saya(terasa macam bagus je, he he...).
"Ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari...". Dalam keghairahan dan keseronokan menikmati 'kejayaan', tanpa sedar(atau buat-buat tak sedar?..) saya melakukan kesilapan dalam perniagaan, iaitu program skim cepat kaya(yang masih berleluasa bertopengkan MLM). Orang kita memang mudah terpengaruh dengan 'program mudah, cepat kaya, tak payah kerja sekali masuk hari-hari untung?..'
Bukan senang nak kaya, tetapi memang 'benar' orang menjadi kaya kerana mereka buat kerja senang. Mana ada orang buat kerja teruk, pagi petang siang malam guna tulang empat kerat boleh kaya?...
Apa yang berlaku pada saya(Alhamdulillah kini saya sedar) adalah kerana saya mula 'lupa diri'(meninggalkan yg disuruh melakukan yg dilarang). Secara ringkas saya kongsikan di sini 'musibah' berlaku bertimpa-timpa, kemuncaknya saya terlibat dalam kemalangan, kereta 'merc' saya tersadai di workshop lebih enam bulan, tambah malang selang tiga bulan 'kenari' pula 'accident', ia sangat menjejaskan aktiviti saya. Kedua-dua kemalangan berpunca kesalahan saya(dah malang kena saman lagi...ciannya..)
(Ingatlah bila kita buat tak betul ia mengundang perkara-pekara tak betul juga dalam hidup kita)Lebih memilukan apabila 'istana bahagia' dengan lapan orang cahaya mata setelah lima belas tahun dibina hampir 'roboh'(maafkan abg sayang...hu,hu..).
Alhamdulillah, segala puji bagi Allah penguasa sekalian alam,(ketika hambanya menzalimi dirinya sendiri, Tuhan masih sayang hambanya) berkat doa yang tak putus-putus, sekali lagi saya 'terselamat' dari terus hanyut dalam 'masalah'.
Banyak membaca dan 'berguru' dengan orang berilmu amat 'membantu' membawa saya kembali kelandasan 'kejayaan'. Terima kasih juga kepada Dr HM Tuah, Azizi Ali, shueqry, Irfan Khairi tidak ketinggalan juga linncomel melalui e-booknya banyak memberi panduan kepada saya.
Sambung lagi nanti ye, dah panjang ni...
Alhamdulillah, dalam kesibukan saya dapat juga meluangkan masa untuk membimbing sesiapa saja yang berminat untuk HIDUP SIHAT, KAYA DAN BAHAGIA, klick di sini, semoga usaha kecil saya menjadi permulaan besar masa depan anda.
Tiada yang mustahil dengan izin Allah The Art Of Mind Magic.

Semoga diberkati. Amin...

No comments: