Sunday, September 30, 2007

KONGSI PENGALAMAN (part 5)

Salam kasih sayang,

Hasil 'tekanan' menyebabkan rasa terpaksa untuk terus 'mencuba' dan berusaha tanpa henti, walau pun telah berkali-kali gagal. Keperluan untuk 'mencari' pendapatan lebih disebabkan kos hidup yang semakin meningkat dan atas 'kesedaran' oleh kata-kata 'azimat' sejak di bangku sekolah iaitu; Tanyalah selalu pada diri sendiri, "apa akan jadi pada diriku esok hari kiranya aku terus begini?" benar-benar memaksa saya untuk terus meningkatkan 'ilmu berkaitan' bidang MLM, dengan menghadiri seminar-seminar 'percuma' dan 'berbayar' di samping bimbingan 'penaja'(Al Fatihah, buat Arwah Sdr Ramlan Hashim) tidak akan saya lupakan, di samping doa anak isteri juga ibu bapa dan kawan-kawan, memberi kesan dalam mencapai kejayaan demi kejayaan.
Bermula bulan September 1994 saya menyertai syarikat DXN Marketing Sdn Bhd, dalam masa empat bulan pendapatan sudah mencecah empat angka, saya memberanikan diri untuk membeli kereta 'proton saga' second hand, untuk kemudahan saya bergerak lebih aktif. Pada masa itu juga saya rajin 'bangun malam' untuk solat hajat memohon agar Allah limpahkan rezeki yang melimpah ruah. Alhamdulillah saya mampu mencapai pendapatan 'lima angka' dan mampu memandu 'kereta mewah' dan membeli 'rumah impian'.
Paling istimewa saya mampu menghadiahkan sebuah 'RESTORAN' yang menjadi impian isteri kesayangan sejak dari kecil lagi.
Eh eh...macam dah panjang sangat ni....(kita minum dulu, bijak, bijak...). Jangan lupa ikuti sambungannya, kisah bagaimana saya mengalami saat kejatuhan sebelum mula bangun semula, mudah-mudah banyak pengajaran yang boleh memberi manfaat dalam 'perjalanan kejayaan' anda.

Tip untuk kali ini;
Kenapa kebanyakan kita perlu melalui pengalaman gagal berkali-kali, atau mengambil masa yang agak lama sebelum tiba-tiba kejayaan itu seolah-olah begitu mudah(bagi orang yang langsung tiada latar belakang berniaga). Dan kenapa Dr. Irfan Khairi (jutawan internet) tidak melalui proses kegagalan tersebut? Ini kerana tiada "solftware usahawan jutawan" dalam 'minda bawah sedar' anda.
Anda akan lebih memahaminya setelah anda mambaca e-book magnet rezeki. Akuilah kita sebenarnya perlukan 'mentor' supaya lebih mudah berjaya.

Semoga diberkati. Amin...

No comments: