Saturday, November 3, 2007

THE SECRETS (part 1)

Salam kasih sayang,

Tahukah anda, bahawa sebenarnya mudah, dan sangat membahagiakan untuk rasa bahagia dan menjadi JUTAWAN.
Tidak percaya??, ragu-ragu??.. Maafkan saya, awal-awal lagi anda telah GAGAL sebelum bermula.
Percaya??, yakin??.. Tahniah!!!. anda telah menempah 'kejayaan' anda hanya perlu 'bergerak' melalui jalan 'kejayaan' dengan BETUL.
Tidak tahu, was-was??.. Tak mengapa, asalkan jangan berhenti 'belajar' dan ikut jalan 'benar'.

Sememangnya mudah untuk hidup sihat, kaya dan bahagia.
Hanya perlu ikut 3 langkah berikut:-

Langkah 1,
- Senaraikan SEMUA apa yang anda inginkan.
- bahagikan kepada 3 peringkat, segera, sederhana dan jangka panjang.
- ulang membaca, ingat, lihat, bayangkan dengan rasa syukur dan gembira, seolah-olah anda telah mencapainya. Ulang setiap hari (pilih waktu paling tenang).

Buat dulu langkah 1, jangan bimbang atau ragu, apa pun mulanya tak biasa, praktikkan berterusan (hingga rasa seronok berimaginasi).

Sedar atau tidak inilah proses awal semua orang yang 'cemerlang' dan dianggap luar biasa. Mereka telah mengamalkannya sejak dari kecil(mungkin mereka sendiri tidak sedar). Kalau anda juga suka berangan sejak sekian lama tapi masih belum berjaya, tunggu langkah 2 dan 3 ada jawapannya.

Kadangkala kita lupa dan tidak sedar bahawa peluang yang datang sekali sahaja untuk seumur hidup kita. Dan bila kita menyedari bahawa kita telah mensia-siakan peluang itu, kita akan berasa amat menyesal. Jadi jangan biarkan satu-satunya peluang anda untuk mengubah hidup anda hilang begitu sahaja!! Jangan memperjudikan nasib kita hanya kerana 'melayan rangsangan negatif' dan 'keselesaan' untuk berhenti menuntut ilmu.

Semoga diberkati. Amin...

No comments: