Saturday, November 24, 2007

REZEKI DI MANA-MANA

Salam kasih sayang,

Ya,
Rezeki ada di mana-mana, Allah sudah sediakan untuk kita dan semua makhluknya. Segalanya sudah diaturkan mengikut 'ketetapanNya'. Kita hanya perlu pelajari, kaji dan ikuti panduan dan aturan yang telah ditetapkan(jangan lupa disediakan juga ganjaran setimpal mengikut 'pilihan' kita sendiri).

Tidak dijadikan sesuatu itu sia-sia, bagi orang yang mahu berfikir. Lihat contoh lebah Allah perintahkan ia 'membuat madu' untuk keperluannya dan makhluk lain termasuk manusia. Walaupun lebah 'diburu' oleh manusia untuk mendapatkan madu, tapi ia tidak akan pupus malah manusia pula membiak dan menjaga lebah tanpa membunuhnya. Kerana lebah membuat makanan antara yang terbaik dan dengan jumlah melebihi keperluan lebah-lebah itu sendiri.

Berusahalah seperti lebah, membina sumber rezeki untuk diri sendiri, keluarga dan seberapa banyak untuk orang lain, pasti rezeki kita akan bertambah berlipat kali ganda lagi.

Jangan sekadar berjasa seperti ayam daging, diternak, dibiak dan diberi makan sekadar untuk disembelih(apa pun bersyukurlah dahulu walau siapa pun kita).Siapa kita sekarang sudah tidak penting lagi, yang penting siapa kita pada hari-hari mendatang. Adakah kita sudah berusaha ke arah membantu orang lain membina sumber rezeki(dengan cara yang benar dan halal)...

Magnet rezeki

Semoga diberkati. Amin...

No comments: