Saturday, November 17, 2007

KITA PERLU "MENTOR"

Salam kasih sayang,

Tanpa kita sedar, samaada kita suka atau tidak sebenarnya apa yang kita perolehi sekarang atau apa jua yang berlaku kepada kita sekarang adalah apa yang sebenar-benarnya kita 'minta' secara berulang kali sehingga 'minda bawah sedar' kita menariknya kepada kita tanpa kita sedar atau kita sudah melupakannya.
Maka itu kita perlu tahu dan menguasai bagaimana 'minda bawah sedar' kita berfungsi, kerana ia amat mempengaruhi keseluruhan hidup kita(88% yang berlaku pada diri kita adalah hasil kerja minda bawah sedar).

Sebab itu kita perlu sentiasa berwaspada dengan apa yang selalu kita 'fikirkan', apa yang hati kecil kita selalu berkata(secara purata hati kecil kita menggunakan 7,000 perkataan sehari). Oleh itu marilah kita mulakan dengan bersungguh-sungguh untuk menjadikan akhlak atau diri RASULLULLAH SAW sebagai 'idola' ikutan 'TERBAIK' yang sememangnya diakui oleh seluruh umat manusia di dunia samada pengikut mahupun musuh beliau(termasuk Abu Lahab). Akhlak beliau adalah 'MAGNET REZEKI' paling sempurna.
Untuk memahami lebih mendalam tentang 'minda bawah sedar' kita boleh berkongsi ilmu dengan Muhammad Rozani Pawan Chek , atau linn comel dan banyak lagi, asal kita mahu terus belajar.

Semoga diberkati. Amin...

No comments: