Tuesday, September 25, 2007

KONGSI PENGALAMAN (part 3)

Salam kasih sayang,

Jeng, jeng, jeng.... sambung lagi ye... Dipendekkan cerita, selepas tamat pengajian saya kembali ke KL, 'posting' pertama saya di SM La Salle, Jln Peel(sekolah tu dah tak wujud lagi). Sementara tu semasa tiga tahun di JB sempat juga saya 'tersangkut' kat 'awek cun' dari Felda Kota Tinggi he he..., masalahnya, nak kena 'pinang' cepat 'ada pesaing' le.... Akhirnya selepas 'bertunang' dan baru mengajar dua tahun dah 'kawin' e, eh..macam main pondok-pondok pulak(psst...dgn 'bantuan CCB')(bank tu pun dah kena 'telan').
Cuba anda bayangkan, masa tu, gaji baru RM600++, isteri tak kerja, duduk di KL,'produktif' pulak tu 'setahun sorang' he he... Mulalah 'perah otak'(nasib baik tak botak) cari idea, macam-macam idea, satu persatu 'part time income' saya buat.
Hinggalah akhirnya saya terpaksa mengalah untuk meninggalkan 'bandaraya'(huu...huu...,sedih ni) untuk balik kampung isteri(dia nak bantu keluarga diwarong).
Kita rehat dulu ye,... sambung lain kali he he...
Tapi tak pe, ari ni saya nak bagi tip bagaimana nak dapat "ISTERI IMPIAN"(atau suami le, kalau anda pompuan) setelah saya baca magnet rezeki baru saya sedar 'tip' ni memang berkesan. Anda perlu 'berangan'(bayangkan rupa paras dengan'terperinci'wanita idaman), setiap kali terserempak atau terpandang'calon'isteri, katakan dalam hati'rasa syukur',rasa gembira'(jgn org perasan dah le),ingat!(jangan fokus pada seseorang, ianya 'umum' kerana kita tak tau siapa jodoh kita). Begitulah sebaliknya, jika terpandang yang 'berkontra'(faham tak?) katakan juga dalam hati 'bukan mcm dia,aku nak lbh cantik lagi(bayangkan)'(tapi ingat, jgn menghina atau buat org kecil hati) anda hanya 'berkomunikasi dgn diri sendiri' kita wajib layan semua org sama saja.
Saya ni taklah 'maco' sgt(kata P.Ramli,'manis'ada), tapi Alhamdulillah "IMPIAN" tercapai he he...Tip ni utk yg 'belum'je tau... Secara tak sedar saya 'terpraktikkan' cara ni dari zaman sekolah lagi.
P/S: Hati-hati dgn kata hati kecil anda, ia antara doa yg mustajab, segala buruk/baik yg berlaku, selepas anda baca 'tip'ni adalah 'tanggungjawab' sendiri, secara jujur saya sarankan anda dapatkan magnet rezeki sebagai rujukan sekiranya anda 'sukar utk mencapai impian'.
Semoga diberkati. Amin...

No comments: