Monday, September 24, 2007

KONGSI PENGALAMAN (part 2)

Salam kasih sayang,

Sejak dari kecil cita-cita saya ingin menjadi 'cikgu', setiap lepas solat doa untuk jadi 'cikgu' tak pernah tinggal. Bila keputusan SPM 'keluar' saya rasa 'kecewa' saya balik juga ke rumah mengayuh basikal sejauh 5km, walau pun hari tu hujan turun (terbayang sedihnya huu..huu), saya cuma dapat pangkat 3 (4-kepujian 2-lulus dgn 36 agreget).
Saya membawa diri ikut kawan ke KL, kerja 'kilang'(tapi saya semakin berdoa, merayu utk jadi cikgu), kerana hati saya tidak serasi tinggal dengan 'kawan-kawan'(semoga kumpulan remaja tinggal di rumah bujang seperti saya dulu mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah, Amin).
Saya isi borang masuk maktab perguruan, Alhamdulillah berkat doa yang tak putus-putus, satu hari saya terkejut bapa saya(arwah, Al-Fatihah) datang (naik bas dari kg, Perak) susah payah cari saya nak sampaikan surat panggilan 'temuduga' je,(terima kasih 'pak').
Akhirnya saya diterima masuk 'maktab perguruan' di selatan tanahair 'jauh dari kawan-kawan' KL. Bermulalah era baru dalam hidup saya(semangat ni aku akan jadi cikgu). Waah....dah panjang ni,...nanti 'boring' pulak...jeng, jeng, jeng...sambung esoklah ye(perasan bagus) he he..

"Berdoalah, kerana orang yang tidak berdoa adalah orang yang sombong"
"Mintalah kepadaKu nescaya akan Ku tunaikan"

magnetrezeki
sistemrahsia
Semoga diberkati. Amin...

No comments: