Saturday, September 22, 2007

DI SINI BERMULA

Salam kasih sayang,

'Perniagaan' menyumbang 9/10 daripada sumber rezeki, ramai sudah tahu malah selalu memperkatakannya sebagai motivasi untuk menggalakkan orang ramai melibatkan diri dalam perniagaan.
Sebaliknya mengikut fakta lebih daripada 90% pendaftaran perniagaan baru gagal meneruskan perniagaan mereka melebihi setahun. Kenapa perkara ini terjadi?...

Bagaimana dengan anda, anda dalam kategori mana?;
i - telah berniaga lebih setahun dan berjaya
ii - telah gagal melepasi tahun pertama
iii- telah mencuba dan gagal beberapa kali, tapi belum putus asa
iv - telah mengalah dan memilih untuk tidak berniaga lagi
v - sedang mengusahakannya, belum 'berjaya'

Harapan saya agar anda dapat kongsikan 'pengalaman' anda 'pro atau kontra' untuk kita 'leraikan' segala 'tanggapan' mudah-mudahan dapat menjadi panduan 'bersama ke arah kesejahteraan kewangan'.
Saya akan kongsikan pendapat saya berdasarkan 'pengalaman sendiri' dalam 'proses kejayaan', semoga menjadi 'bahan renungan' yang bermanfaat.
Semoga diberkati. Amin...

2 comments:

Luth said...

Asalamualaikum...

Menarik! Saya sememangnya minat dengan corak perkongsian sebegini-berkongsi pengalaman. Tak sabar rasanya menantikan artikel seterusnya yang mana pasti memberikan impak untuk berjaya dalam business.

Boleh tak saudara kongsikan bersama buku-buku rujukan saudara dalam arena business MLM ini?

Luth.

redha said...

Terima kasih luthfi atas sokongan anda,
buku terbaru saya baca tentang MLM "MENJADI JUTAWAN MLM" oleh MOHD ROZANI PAWAN CHEK, buku "BIO MEKANIK SOLAT", juga sangat membantu. Semoga bermanfaat...